کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ سومین کتاب یووال نوح هراری است که تمرکز آن روی زمان حال و جایی که در آن زندگی میکنیم است. دو کتاب اول نویسنده، یعنی کتاب انسان خردمند گذشته انسان را بررسی کرد و نشان داد که انسان چگونه به فرمانروای زمین تبدیل شده است. کتاب دوم نویسنده یعنی کتاب انسان خداگونه آینده را بررسی کرد و تلاش داشت مقصد نهایی هوش و وجدان بشر را به تصویر بکشد. اما این کتاب – کتاب سوم یووال نوح هراری – به مسائل حال حاضر بشر و آینده نزدیک میپردازد.
معرفی و دانلود نسخه انگلیسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱
۲۱ Lessons for the 21st Century
نویسنده:
یووال نوح هراری
Yuval Noah Harari
درباره نسخه انگلیسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱:
کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ سومین کتاب یووال نوح هراری است که تمرکز آن روی زمان حال و جایی که در آن زندگی میکنیم است. دو کتاب اول نویسنده، یعنی کتاب انسان خردمند گذشته انسان را بررسی کرد و نشان داد که انسان چگونه به فرمانروای زمین تبدیل شده است. کتاب دوم نویسنده یعنی کتاب انسان خداگونه آینده را بررسی کرد و تلاش داشت مقصد نهایی هوش و وجدان بشر را به تصویر بکشد. اما این کتاب – کتاب سوم یووال نوح هراری – به مسائل حال حاضر بشر و آینده نزدیک میپردازد.
یووال درباره این کتاب و اینکه به چه موضوعاتی میپردازد در مقدمه چند سوال مهم مطرح میکند:
اکنون چه چیزی در حال رویدادن است؟ بزرگترین چالشها و مهمترین انتخابهای امروز چیست؟ به چه چیزی باید توجه کنیم؟ چه چیزی باید به کودکانمان بیاموزیم؟
معرفی کتاب های جدید در پیج اینستاگرام بیبلیوفایل
بیل گیتس، که یکی از طرفداران و خوانندگان کتابهای یووال محسوب میشود، درباره کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ مینویسد:
سووال نوح هراری دارای دکترای تاریخ از دانشگاه آکسفورد است و دو کتاب قبلی او بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروش داشته و به ۴۵ زبان ترجمه شده است. هراری دوبار چایزه پولانسکی را در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ برای خلاقیت و اصالت دریافت کرده و در سال ۲۰۱۱ نیز جایزه انجمن تاریخ نظامی مانکادو را به خاطر مقالات درخشانش در حوزه تاریخ نظامی برد.
خلاصه ی نسخه انگلیسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ :
در کتابهای قبلی نویسنده، خواننده به نحوی با داستان روبرو بود. داستانی که گذشته و آینده را روایت میکرد اما در این کتاب روایت تاریخی وجود ندارد و کتاب از درسهای مختلفی تشکیل شده است. همانطور که از عنوان کتاب نیز مشخص است، کتاب شامل ۲۱ درس است که به چالشهای جدی حال حاضر و آینده نزدیک تاکید دارند. این ۲۱ درس در پاسخ به سوالات مختلفی هستند اما وجه مشترک همه این درسها پاسخ به این سوال است که واقعا در دنیای امروز چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ و مهمتر از آن، معنای این اتفاقات چیست؟
۲۱ درس موجود در این کتاب در ۵ بخش دستهبندی شده است. بخش اول به چالش تکنولوژیک میپردازد که شامل چهار فصل آرمانزدایی، کار، آزادی و برابری است. در بخش اول نویسنده مجددا به این نکته تاکید دارد که انسان بیشتر به قصهها توجه دارد و به همین موضوع فکر میکند اما نکته اصلی اینجاست که در دنیای امروز، قصههای مهم و گسترده جهانی در حال از بین رفتند هستند. این موضوع در حالی است که ادغام بیوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات ما را با بزرگترین چالشهای بشر تاکنون مواجه میکند.
بخش دوم کتاب به چالش سیاسی میپردازد و شامل فصلهای جامعه، تمدن، ناسیونالیسم، دین و مهاجرت است. در این بخش نشان داده میشود که ادغام بیوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات، هسته مدرن ارزشهای آزادی و برابری را تهدید میکند و هر چارهای برای چالش تکنولوژیکی باید با همکاری جهانی همراه باشد. اما ناسیونالیسم، مذهب و فرهنگ، بشر را به اردوگاههای خصمانه تقسیم و مشارکت در سطح جهانی را بسیار مشکل کرده است.
بخش سوم که یأس و امید نام دارد شامل فصلهای تروریسم، جنگ، فروتنی، خدا و سکولاریسم میشود. این بخش شاید چالشیترین بخش کتاب باشد که نویسنده اعتقاد دارد با وجود چالشهای بیسابقه و اختلافهای شدید، اگر ترسهایمان را کنترل کنیم و کمی از عقایدمان کوتاه بیایم، شاید بشر بتواند بر مشکلاتی مانند تروریسم و جنگ فایق آید.
بخش چهارم کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ حقیقت نام دارد که شامل درسهای جهل، عدالت، پسا-حقیقت و افسانه علمی میشود. یووال در این بخش میپرسد که تا کجا میتوانیم پیشرفتهای جهانی را درک کنیم و تبهکاری را از عدالت تشخیص دهیم؟ او نشان میدهد که فرآیندهای جهانی پیچیدهتر از آن شدهاند که هرکسی به راحتی بتواند درکشان کند. در این بخش به ما نشان میدهد که چگونه میتوان حقیقت را درباره جهان فهمید و چه کاری باید انجام دهیم تا قربانی تبلیغات و خبرهای جعلی نشویم. این بخش را میتوان مهمترین بخش کتاب به حساب آورد.
بخش آخر کتاب که انعطافپذیری نام دارد سه درس را به نامهای تعلیم و تربیت، معنا و مراقبه شامل میشود. نوح هراری در این بخش تهدیدهای متفاوت را کنار هم قرار داده است و نگاهی کلیتر انداخته است. سوالهای اساسی و تفکر برانگیز در این بخش مطرح میشود. در زمانهای که داستانهای قدیمی فروریخته و تاکنون داستان جدیدی برای جایگزینی آنها پیدا نشده، ما که هستیم؟ چه کاری باید در زندگی انجام دهیم؟ به چه مهارتهایی نیاز داریم؟
در قسمت دیگری از مقدمه نویسنده، که دید بهتری به مسائل کتاب در اختیار خواننده قرار میدهد، یووال سوالهای مهمی که در کتاب به آنها پاسخ میدهد را بیان میکند. در این قسمت میخوانیم:
فصلهایی از کتاب، عقل انسان را پاس داشته و بقیه نقش حیاتی حماقت بشر را برجسته کرده است. اما سوال بسیار مهم همچنان پابرجاست: امروز در جهان چه میگذرد و معنای عمیق این اتفاقها چیست؟ به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بر چه چیزی دلالت دارد؟ برای اپیدمی اخبار جعلی چهکار میتوانیم بکنیم؟ چرا لیبرالدموکراسی دچار بحران است؟ آیا خدا به زندگیمان بازگشته؟ جنگ جدیدی در شرف وقوع است؟ چه تمدنی بر جهان استیلا دارد – تمدن غرب، چین یا اسلام؟ آیا اروپا باید درهایش را به روی مهاجران باز بگذارد؟ ملیگرایی میتواند مشکلات نابرابری و تغییرات اقلیمی را حل کند؟ برای مقابله با تروریسم چه باید کرد؟
درباره کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱
در همان ابتدای کار، در اولین جمله مقدمه کتاب، خواننده به سرعت متوجه میشود که این کتاب حرفهای خوبی برای گفتن دارد. حرفهایی که در این دنیای شلوغ میتواند بسیار کمککننده باشد. کتابهای یووال نوح هراری همیشه چالشی بودند و همیشه خواننده را درگیر خود میکند. جمله اول مقدمه نیز دقیقا نشان میدهد که دوباره با یک کتاب چالشی روبرو هستیم. جمله اول مقدمه چنین است: «در دنیایی که گرفتار سیلاب انبوه اطلاعات بیربط است، شفافیت برتری است.» بنابراین در همینجا به شما پیشنهاد میکنم اگر به دنبال شفافیت هستید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.
در کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ با حجم گستردهای از اطلاعات روبرو هستیم که یووال با همان سبک خاص خود در اختیار ما قرار میدهد به نحوی که کتاب به هیچ وجه خستهکننده و یا گنگ نیست، همهچیز در عین سادگی و شفافیت پیش روی شماست. اما باید توجه داشته باشیم که در میان انبوه اطلاعات کتاب، برخی از آنها حقیقت علمی و یا موارد ثابتشده هستند و برخی دیگر صرفا نظرات شخصی نویسنده هستند. قاطی نکردن این دو مورد درنهایت باعث میشود خواننده دید بهتری به هر کدام از درسها داشته باشد.
نکته دیگری که درباره کتاب وجود دارد این است که آیا موضوعات این کتاب با کتابهای قبلی نویسنده همپوشانی دارد؟ پاسخ به این سوال «بله» است اما اگر شما کتابهای انسان خردمند و انسان خداگونه را مطالعه و از قلم و محتوای کتابهای یووال راضی هستید به شدت به شما پیشنهاد میکنم که این کتاب را نیز مطالعه کنید. برخی از مطالب این کتاب به شکل مختصر در کتابهای انسان خردمند و انسان خداگونه بودند اما در اینجا به شکل وسیعتر به هرکدام از آن موضوعات اشاره شده است. پیشنهاد دیگر ما این است که به تازگی دو کتاب اول یووال را خواندهاید، مدتی صبر کنید و سپس مطالعه این کتاب را شروع کنید.
باید اشاره کنم که مطالب این کتاب برای کسی که نوشتههای یووال را مطالعه نکرده باشد، ممکن است سخت و یا تخصصی به نظر برسد اما واقعیت این است که مطالب کتاب به سادهترین شکل ممکن بیان شده است و بدون تردید هر خوانندهای را غرق خود میکند. طبیعتا خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد میکنیم اما به شکل ویژه مطالعه آن را به پدر و مادرها توصیه میکنیم. مطالعه این کتاب وسعت دید هر فردی را گستردهتر و کمک میکند به چیزهایی فکر کنیم که تا به حال به آنها فکر نکردهایم. همچنین باعث میشود نگران چیزهایی باشیم که تا پیش از مطالعه کتاب شاید اصلا از وجود آنها خبر نداشتیم.
یک موضوع نهایی درباره این کتاب، بحث ترجمه آن است. ترجمه کتاب توسط سودابه قیصری انجام شده است که در نگاه کلی ترجمه خوب و قابل قبولی است اما اگر بخواهیم با ترجمه کتابهای انسان خردمند و انسان خداگونه مقایسه کنیم، ضعفهای این ترجمه به راحتی قابل تشخیص است. ویراستاری کتاب قطعا میتوانست بهتر باشد اما به هر حال اگر خواننده علاقهمند به مطالعه کتاب باشد، ترجمه راضیکننده است.
بخش ها و جملاتی از ترجمه فارسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱:
انسانها بیشتر به قصهها فکر میکنند تا به واقعیات، ارقام و معادلات. و هرچه قصه سادهتر، بهتر. هر شخص، گروه و ملتی، قصهها و افسانههای خود را دارد.
در طولانیمدت، هیچ شغلی کاملا از اتوماسیون در امان نخواهد ماند. حتی هنرمندان هم باید از این موضوع آگاه باشند. در دنیای مدرن، هنر معمولا با عواطف انسانی پیوند دارد. ما مایلیم فکر کنیم که هنرمندان نیروهای روانشناختی درونی را منتقل میکنند و اینکه همه هدف هنر، مرتبط کردن ما با احساساتمان یا تحریک احساساتی جدید در درون ماست. در نتیجه، وقتی میخواهیم هنر را ارزشگذاری کنیم، مایلیم آن را با تاثیرات احساسی که بر ببینده گذاشته قضاوت کنیم. اما اگر هنر با احساسات انسانی معنا شود، وقتی الگوریتمهای بیرونی قادر باشند احساسات انسانی را بهتر از شکسپیر، فریدا کالو یا بیانسه درک کرده و با مهارت اداره کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
هرچه دانشمندان درک عمیقتری از نحوه تصمیمگیری انسان پیدا میکنند، احتمال وسوسهشدن برای استناد به الگوریتمها افزایش مییابد. دستیابی به نحوه تصمیمگیری انسان نهتنها باعث میشود الگوریتمها قابل اطمینانتر شوند بلکه همزمان باعث میشود احساسات انسان کمتر قابل اتکا باشد. هرچه دولتها و شرکتها در دستیابی به سیستم عملکرد انسان موفقتر شوند، ما در معرض رگباری از دستکاریها، آگهیها و تبلیغات هوشمندانه قرار خواهیم گرفت.
وقتی داعش بخش وسیعی از سوریه و عراق را اشغال کرد، هزاران نفر از مردم را به قتل رساند و مکانهای تاریخی را ویران، مجسمهها را واژگون و بهطور سیستماتیک، نمادهای رژیمهای پیشین و نفوذ فرهنگی غرب را نابود کرد. اما وقتی جنگجویانش وارد بانکها میشدند و گنجینههای پر از دلارهای امریکایی را پیدا میکردند که به چهره روسای جمهور امریکایی و شعارهایی به زبان انگلیسی در ستایش آرمانهای مذهبی و سیاسی امریکایی منقش بودند، این نمادهای امپریالیسم امریکا را نمیسوزاندند. زیرا اسکناس دلار در همه تقسیمات مذهبی و سیاسی سراسر جهان مورد تکریم است. اگرچه ارزش ذاتی ندارد – شما نمیتوانید یک اسکناس دلار را بخورید یا بیاشامید – اعتماد به دلار و به حکمت بانک مرکزی دولت فدرال آنقدر پابرجا و محکم است که حتی افراطیون اسلامگرا، خدایان مواد مخدر مکزیک و مستبدان کره شمالی هم در آن شریکاند.
موفقیت یا شکست تروریسم به ما بستگی دارد. اگر اجازه بدهیم ذهنمان اسیر تروریستها شود و بعد به ترسهایمان واکنش شدید نشان بدهیم، تروریسم موفق خواهد شد. اگر ذهنمان را از اسارت تروریسمها رها کنیم و بعد با روشی خونسردانه و متعادل واکنش نشان بدهیم، تروریسم شکست میخورد.
انسانها بهندرت فقط به خودشان فکر میکنند. ما، ترجیحا گروهی فکر میکنیم. درست همان گونه که بزرگ کردن یک کودک به همکاری یک قبیله نیاز دارد، اختراع یک وسیله، حل و فصل درگیری یا درمان یک بیماری هم به همکاری قبیله نیاز دارد. هیچکس به تنهایی همهچیز را درباره ساخت کلیسا، بمب اتم یا هواپیما نمیداند. آنچه انسان خردمند را کمی بالاتر از سایر حیوانات قرار داد و ما را به اربابان زمین تبدیل کرد، منطق فردی ما نبود، بلکه توانایی بیمانندمان برای تفکر باهم در گروههای بزرگ بود. (کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ – صفحه ۲۶۸)
وقتی تلاش میکنید پیچیدگی واقعی جنگ را با استفاده از آمار و دادههای دقیق برای مردم توضیح بدهید، کسی به شما گوش نمیدهد، اما داستانی شخصی درباره سرنوشت یک کودک، مجراهای اشک را فعال کرده، خون را به جوش میآورد و قطعیت اخلاقی کاذبی ایجاد میکند.
بهمنظور عقب نماندن از جهان سال ۲۰۵۰ نه تنها به اختراع ایدهها و محصولات جدید، بلکه بالاتر از همه، به بازخلق دوباره و هرباره خود نیاز خواهید داشت.
اگر واقعا میخواهید خودتان را بفهمید، نباید خود را با صفحه فیسبوکتان یا با داستان درونی «خود» تعیین هویت کنید. باید جریان واقعی بدن و ذهن را مشاهده کنید. خواهید دید افکار، احساسات و تمایلات، بدون دلیل چندانی و بدون فرمان گرفتن از شما پدیدار و ناپدید میشوند، درست مثل بادهای مختلفی که از این سو و آن سو میوزند و موهایتان را به هم میریزند. و درست همان گونه که شما باد نیستید، همچنین آمیزهای از افکار، عواطف و تمایلاتی که تجربه میکنید هم نیستید، و بدون تردید، داستان پاستوریزهای که با آیندهنگری درباره این تجارب میگویید هم نیستید. شما همه آنها را تجربه میکنید، اما کنترلشان نمیکنید، مالک آنها نیستید و خودِ آنها هم نیستید. مردم میپرسند «من چه کسی هستم؟» و انتظار دارند داستانی برایشان گفته شود. اولین چیزی که باید درباره خودتان بدانید این است که شما قصه نیستید.
توضیحات نسخه انگلیسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱ :
In Sapiens, he explored our past. In Homo Deus, he looked to our future. Now, one of the most innovative thinkers on the planet turns to the present to make sense of today’s most pressing issues.
How do computers and robots change the meaning of being human? How do we deal with the epidemic of fake news? Are nations and religions still relevant? What should we teach our children?
Yuval Noah Harari’s ۲۱ Lessons for the 21st Century is a probing and visionary investigation into today’s most urgent issues as we move into the uncharted territory of the future. As technology advances faster than our understanding of it, hacking becomes a tactic of war, and the world feels more polarized than ever, Harari addresses the challenge of navigating life in the face of constant and disorienting change and raises the important questions we need to ask ourselves in order to survive.
In twenty-one accessible chapters that are both provocative and profound, Harari builds on the ideas explored in his previous books, untangling political, technological, social, and existential issues and offering advice on how to prepare for a very different future from the world we now live in: How can we retain freedom of choice when Big Data is watching us? What will the future workforce look like, and how should we ready ourselves for it? How should we deal with the threat of terrorism? Why is liberal democracy in crisis?
Harari’s unique ability to make sense of where we have come from and where we are going has captured the imaginations of millions of readers. Here he invites us to consider values, meaning, and personal engagement in a world full of noise and uncertainty. When we are deluged with irrelevant information, clarity is power. Presenting complex contemporary challenges clearly and accessibly, ۲۱ Lessons for the 21st Century is essential reading.
بخش ها و جملاتی از نسخه انگلیسی کتاب ۲۱ درس برای قرن ۲۱
۲۱ Lessons for the 21st Century Quotes
“Questions you cannot answer are usually far better for you than answers you cannot question.”
“In a world deluged by irrelevant information, clarity is power.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“Morality doesn’t mean ‘following divine commands’. It means ‘reducing suffering’. Hence in order to act morally, you don’t need to believe in any myth or story. You just need to develop a deep appreciation of suffering.”
“Silence isn’t neutrality; it is supporting the status-quo.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“It takes a lot of courage to fight biases and oppressive regimes, but it takes even greater courage to admit ignorance and venture into the unknown. Secular education teaches us that if we don’t know something, we shouldn’t be afraid of acknowledging our ignorance and looking for new evidence. Even if we think we know something, we shouldn’t be afraid of doubting our opinions and checking ourselves again. Many people are afraid of the unknown, and want clear-cut answers for every question. Fear of the unknown can paralyse us more than any tyrant. People throughout history worried that unless we put all our faith in some set of absolute answers, human society will crumble. In fact, modern history has demonstrated that a society of courageous people willing to admit ignorance and raise difficult questions is usually not just more prosperous but also more peaceful than societies in which everyone must unquestioningly accept a single answer. People afraid of losing their truth tend to be more violent than people who are used to looking at the world from several different viewpoints. Questions you cannot answer are usually far better for you than answers you cannot question.”
“Humans were always far better at inventing tools than using them wisely.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“We should never underestimate human stupidity. Both on the personal and on the collective level, humans are prone to engage in self-destructive activities.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“When the faithful are asked whether God really exists, they often begin by talking about the enigmatic mysteries of the universe and the limits of human understanding. ‘Science cannot explain the Big Bang,’ they exclaim, ‘so that must be God’s doing.’ Yet like a magician fooling an audience by imperceptibly replacing one card with another, the faithful quickly replace the cosmic mystery with the worldly lawgiver. After giving the name of ‘God’ to the unknown secrets of the cosmos, they then use this to somehow condemn bikinis and divorces. ‘We do not understand the Big Bang – therefore you must cover your hair in public and vote against gay marriage.’ Not only is there no logical connection between the two, but they are in fact contradictory. The deeper the mysteries of the universe, the less likely it is that whatever is responsible for them gives a damn about female dress codes or human sexual behaviour.”
“At present, people are happy to give away their most valuable asset—their personal data—in exchange for free email services and funny cat videos. It’s a bit like African and Native American tribes who unwittingly sold entire countries to European imperialists in exchange for colorful beads and cheap trinkets.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“The greatest crimes in modern history resulted not just from hatred and greed, but even more so from ignorance and indifference.”
“One potential remedy for human stupidity is a dose of humility. National, religious and cultural tensions are made worse by the grandiose feeling that my nation, my religion and my culture are the most important in the world – hence my interests should come before the interests of anyone else, or of humankind as a whole. How can we make nations, religions and cultures a bit more realistic and modest about their true place in the world?”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“When a thousand people believe some made-up story for one month, that’s fake news. When a billion people believe it for a thousand years, that’s a religion, and we are admonished not to call it “fake news” in order not to hurt the feelings of the faithful (or incur their wrath). Note, however, that I am not denying the effectiveness or potential benevolence of religion. Just the opposite. For better or worse, fiction is among the most effective tools in humanity’s tool kit. By bringing people together, religious creeds make large-scale human cooperation possible. They inspire people to build hospitals, schools, and bridges in addition to armies and prisons. Adam and Eve never existed, but Chartres Cathedral is still beautiful.”
“One of the greatest fictions of all is to deny the complexity of the world and think in absolute terms:”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“So if you want to know the truth about the universe, about the meaning of life, and about your own identity, the best place to start is by observing suffering and exploring what it is.
The answer isn’t a story.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
“Individual humans know embarrassingly little about the world, and as history has progressed, they have come to know less and less. A hunter-gatherer in the Stone Age knew how to make her own clothes, how to start a fire, how to hunt rabbits, and how to escape lions. We think we know far more today, but as individuals, we actually know far less. We rely on the expertise of others for almost all our needs.”
― ۲۱ Lessons for the 21st Century
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- پسورد تمامی فایل ها www.bibliofile.ir است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- در صورتی که این فایل دارای حق کپی رایت و یا خلاف قانون می باشد ، لطفا به ما اطلاع رسانی کنید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.